Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1313014 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1313014 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1313014 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1313014
 

    Ocena:
numer części:

J1313014

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 126
średnica zewnętrzna [mm] 90
Gwint wewnętrzny [mm] M26 x 1,5
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416014193

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1313014 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: DAIHATSU ROCKY; ISUZU ELF, TROOPER I; MAZDA 626 III, 626 IV; MITSUBISHI GALANT VIII; OPEL CAMPO, FRONTERA A, FRONTERA A SPORT, MONTEREY A 2.0D-3.1D 07.87-
numery OEM:
DAIHATSU      15601-87308
DAIHATSU      15601-87308-000
DAIHATSU      650390
GMC      25067293
GMC      94340697
GMC      94360427
GMC      97329911
ISUZU      650391
ISUZU      8-94340-697-0
ISUZU      8-94340-697-1
ISUZU      8-94360-427-0
ISUZU      8-94360-427-1
ISUZU      8-94360-497-0
ISUZU      8-97021-576-0
ISUZU      8-97329-911-0
ISUZU      94340697
ISUZU      943406971
ISUZU      94360427
ISUZU      97329911
MAZDA      RF71-14-302
MAZDA      RFY0-14-302
MAZDA      RFY3-14-302
MAZDA      RFY4-14-302
OPEL      06 49 001
OPEL      06 50 391
OPEL      649001
OPEL      650391
OPEL      94340697
OPEL      94360427
OPEL      97329911
SUZUKI      16510-78E00
SUZUKI      16510-78E00-000
SUZUKI      16516-78E00
SUZUKI      16516-78E00-000
SUZUKI      16516-78E00-2ND
SUZUKI      16516-78E00-A00
SUZUKI      16516-78E00-A01
SUZUKI      16516-78E00-DOM
SUZUKI      16516-78E01
SUZUKI      16516-78E01-000
SUZUKI      16516-78E01-DOM
VAUXHALL      06 49 001
VAUXHALL      06 50 391
VAUXHALL      649001
VAUXHALL      650391
VAUXHALL      94340697
VAUXHALL      94360427
VAUXHALL      97329911

Zastosowanie Filtr oleju J1313014 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.