Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 9005569 sasic

Sworzeń wahacza 9005569 SASIC

9005569 Sworzeń wahacza SASIC
 

    Ocena:
numer części:

9005569

producent:

SASIC

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 1K0407366C
parzyste numery artykułów 9005570
nr EAN 3660872368195

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 9005569 SASIC

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 15,4mm) pasuje do: AUDI A1, A1 CITY CARVER, A3, Q2, Q3, CUPRA LEON, LEON SPORTSTOURER, SEAT ALTEA, ALTEA XL, ARONA, ATECA 1.0-Electric 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0407366B
AUDI      1K0407366C
AUDI      1K0407366E
AUDI      5Q0407366A
SEAT      1K0407366B
SEAT      1K0407366C
SEAT      1K0407366E
SEAT      5Q0407366A
SKODA      1K0407366B
SKODA      1K0407366C
SKODA      1K0407366E
SKODA      5Q0407366A
VOLKSWAGEN      1K0407366B
VOLKSWAGEN      1K0407366C
VOLKSWAGEN      1K0407366E
VOLKSWAGEN      5Q0407366A

Zastosowanie Sworzeń wahacza 9005569 SASIC w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.