Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 110 061 topran

Sworzeń wahacza, t+ 110 061 TOPRAN

110 061 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

110 061

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów 110 063

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 110 061 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L (dół przód) (średnica stożka 15,4mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI A3, Q3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SPORTSTOURER, TOLEDO III 1.0-3.6 02.03-

Sworzeń wahacza, t+ 110 061 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Sworzeń wahacza, t+ 110 061 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

1K0407365B, 1K0407365C, 1K0407365E

SKODA

1K0407365B, 1K0407365C, 1K0407365E

AUDI

1K0407365B, 1K0407365C, 1K0407365E

SEAT

1K0407365B, 1K0407365C, 1K0407365E

numery OEM:
AUDI      1K0 407 365B
AUDI      1K0 407 365C
AUDI      1K0 407 365E
SEAT      1K0 407 365B
SEAT      1K0 407 365C
SEAT      1K0 407 365E
SKODA      1K0 407 365B
SKODA      1K0 407 365C
SKODA      1K0 407 365E
VOLKSWAGEN      1K0 407 365B
VOLKSWAGEN      1K0 407 365C
VOLKSWAGEN      1K0 407 365E

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 110 061 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.