Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 40 93 3738 swag autoteile gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 3738 SWAG Autoteile GmbH

40 93 3738 Wysprzęglik centralny sprzęgła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

40 93 3738

Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,423
dla numeru OE 56 79 333
nr EAN 4044688337382

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 3738 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      71747899
FIAT      24422061
FIAT      71747899
OPEL      055579530
OPEL      06 79 057
OPEL      06 79 344
OPEL      55579530
OPEL      56 79 304
OPEL      56 79 332
OPEL      56 79 333
OPEL      6 79 057
OPEL      6 79 344
SAAB      24 422 061
SUZUKI      23820-63JA0
VAUXHALL      024422061
VAUXHALL      024424957
VAUXHALL      055579530
VAUXHALL      06 79 057
VAUXHALL      090470874
VAUXHALL      090523765
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      55579530
VAUXHALL      6 79 057
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
CHEVROLET      24422061
CHEVROLET      24424957

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 3738 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.