Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ106 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ106 TRW

PJQ106 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
 

    Ocena:
numer części:

PJQ106

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FAG
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Materiał Aluminium
Średnica [mm] 31
nr EAN 3322937394968

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ106 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ALFA ROMEO 159; AUDI A8 D4; CHEVROLET AVEO, CORSA, CRUZE, VECTRA; FIAT CROMA; OPEL ADAM, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC 1.0-4.0 10.91-
numery OEM:
ALFA ROMEO      71747899
FIAT      71747899
OPEL      24422061
OPEL      24424546
OPEL      24424957
OPEL      55579530
OPEL      56 79 304
OPEL      56 79 332
OPEL      56 79 333
OPEL      6 79 057
OPEL      679344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      93317724
SAAB      24422061
SAAB      24424957
SAAB      56 79 332
SAAB      56 79 333
SUZUKI      23820-63JA0
SUZUKI      23820-63JA0-000
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      55579530
VAUXHALL      56 79 304
VAUXHALL      56 79 332
VAUXHALL      56 79 333
VAUXHALL      6 79 057
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
VAUXHALL      93317724
CHEVROLET      24422061
CHEVROLET      24424957
CHEVROLET      56 79 304
CHEVROLET      56 79 332
CHEVROLET      56 79 333
CHEVROLET      90470874
CHEVROLET      90523765
CHEVROLET      93317724

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ106 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ106zobacz instrukcję montażu PJQ106

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.