Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CSC003 quinton

Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC003 QUINTON

CSC003 Wysprzęglik centralny, sprzęgło QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

S6719

numer części:

CSC003

producent:

QUINTON

otwór o śr [mm]:31
chydrauliczny wyprzegnik kompl. powinien byc wymieniony
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC003 QUINTON

numery OEM:
FIAT      24 422 061
FIAT      24422061
FIAT      71 747 899
FIAT      71747899
OPEL      244 220 61
OPEL      24422061
OPEL      56 79 304
OPEL      5679304
OPEL      679 344
OPEL      679344
OPEL      90 470 874
OPEL      90 523 765
OPEL      90470874
OPEL      90523765
SAAB      24 422 061
SAAB      24422061
SUZUKI      23820-63JA0
SUZUKI      2382063JA0
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
VOLKSWAGEN      Daten von QH kopiert

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC003 QUINTON w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.