Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 998 803 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 803 SACHS

3182 998 803 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 998 803
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 803
3182 998 803
sachs 3182 998 803 Wysprzęglik centralny sprzęgła
 

    Ocena:
numer części:

3182 998 803

producent:

SACHS

Parametr HHAS-1
nr EAN 4013872144174

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 803 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ALFA ROMEO 159; AUDI A8 D4; CHEVROLET AVEO, CORSA, CRUZE; FIAT CROMA; OPEL ADAM, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC 1.0-4.2D 10.87-
numery OEM:
ALFA ROMEO      71747899
FIAT      71747899
OPEL      24422061
OPEL      24424957
OPEL      56 79 304
OPEL      56 79 332
OPEL      56 79 333
OPEL      679344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      93317724
SAAB      24422061
SAAB      24424957
SAAB      56 79 332
SAAB      56 79 333
SUZUKI      23820-63JA0
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      56 79 304
VAUXHALL      56 79 332
VAUXHALL      56 79 333
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
VAUXHALL      93317724
CHEVROLET      24422061
CHEVROLET      24424957
CHEVROLET      56 79 304
CHEVROLET      56 79 332
CHEVROLET      56 79 333
CHEVROLET      90470874
CHEVROLET      90523765
CHEVROLET      93317724

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 998 803 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.