Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » NSC0010 national

Wysprzęglik centralny, sprzęgło NSC0010 NATIONAL

 

    Ocena:
numer części:

NSC0010

producent:

NATIONAL

Wyposażenie sprzęgła:Original Metal CSC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło NSC0010 NATIONAL

numery OEM:
OPEL      24422061
OPEL      24424957
OPEL      5679304
OPEL      5679332
OPEL      5679333
OPEL      679344
OPEL      90470674
OPEL      90470874
OPEL      90523765
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      24424957
VAUXHALL      5679304
VAUXHALL      5679332
VAUXHALL      5679333
VAUXHALL      679344
VAUXHALL      90470674
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło NSC0010 NATIONAL w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

NATONAL