Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 72-0479 maxgear

Sworzeń wahacza 72-0479 MAXGEAR

72-0479 Sworzeń wahacza MAXGEAR
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-401013

numer części:

72-0479

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Grubość [mm] 18
Średnica otworu flanszy [mm] 8,55
parzyste numery artykułów 17620 02
nr EAN 5907558518269

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-0479 MAXGEAR

SWORZEŃ WAHACZA VW P. A3/GOLF LE
numery OEM:
AUDI      1J0 407 365 A
AUDI      1J0 407 365 B
AUDI      1J0 407 365 C
AUDI      1J0 407 365 D
AUDI      1J0 407 365 H
AUDI      1J0 407 365 J
SEAT      1J0 407 365 A
SEAT      1J0 407 365 B
SEAT      1J0 407 365 C
SEAT      1J0 407 365 D
SEAT      1J0 407 365 H
SEAT      1J0 407 365 J
SKODA      1J0 407 365 A
SKODA      1J0 407 365 B
SKODA      1J0 407 365 C
SKODA      1J0 407 365 D
SKODA      1J0 407 365 H
SKODA      1J0 407 365 J
VOLKSWAGEN      1J0 407 365 A
VOLKSWAGEN      1J0 407 365 B
VOLKSWAGEN      1J0 407 365 C
VOLKSWAGEN      1J0 407 365 D
VOLKSWAGEN      1J0 407 365 H
VOLKSWAGEN      1J0 407 365 J
FAW-VW      1J0 407 365 C
FAW-VW      1J0 407 365 H
SVW      1J0 407 365 H

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-0479 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.