Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH611K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH611K QUINTON

QTH611K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH611K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:88
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH611K QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      55187784
ALFA ROMEO      55202510
ALFA ROMEO      71754778
FIAT      55 187 784
FIAT      55 202 510
FIAT      55187784
FIAT      55202510
FIAT      71754778
OPEL      13 38 154
OPEL      13 38 275
OPEL      1338039
OPEL      1338154
OPEL      1338275
OPEL      55202510
OPEL      55203388
OPEL      93179136
SAAB      55 202 510
SAAB      55 203 388
SAAB      55202510
SAAB      55203388
SUZUKI      17690-79J50
VAUXHALL      55 202 510
VAUXHALL      55202510
VAUXHALL      55203388
VAUXHALL      93179136

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH611K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.