Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 352020088000 magneti marelli

Termostat układu chłodzenia 352020088000 MAGNETI MARELLI

352020088000 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

20088

numer części:

352020088000

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica 1 [mm] 54
Temperatura otwarcia [°c] 88
nr EAN 8001063645575

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352020088000 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CHRYSLER      2843210
CHRYSLER      3780112
FIAT      0004154313
FIAT      4114132
FIAT      4154312
FIAT      4154313
FIAT      9605028680
FORD      1461931
FORD      6173232
FORD      691F8575AA
LANCIA      0004154313
MAZDA      14523357
OPEL      1338 018
OPEL      1338018
ROVER      GTS298
SEAT      EA03222100
ZASTAVA      0004154313
JEEP      83501426
YUGO      0004154313

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352020088000 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352020088000 MAGNETI MARELLI:

2021-11-14
 5/5
polecam
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2020-07-23
 5/5
Działa ok
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.