Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 103 143 topran

Pompa hamulcowa 103 143 TOPRAN

103 143 Pompa hamulcowa TOPRAN
103.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

103 143

producent:

TOPRAN

Średnica tłoka [mm] 20,64
alternatywny zestaw naprawczy 108 979
Materiał Odlew aluminiowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 103 143 TOPRAN

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II; VW GOLF III, LUPO I, POLO, POLO III, POLO III CLASSIC, VENTO 1.0-1.9D 10.91-07.05
numery OEM:
SEAT      1H1 611 019A
SEAT      1H1 611 019C
VOLKSWAGEN      1H1 611 019A
VOLKSWAGEN      1H1 611 019C

Zastosowanie Pompa hamulcowa 103 143 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.