Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 110 053 topran

Filtr oleju 110 053 TOPRAN

110 053 Filtr oleju TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

110 053

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Wkład filtra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
średnica zewnętrzna [mm] 65
Wysokość [mm] 72

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 110 053 TOPRAN

numery OEM:
AUDI      03C 115 403E
AUDI      03C 115 403F
AUDI      03C 115 562
AUDI      03C 115 577A
SEAT      03C 115 403E
SEAT      03C 115 403F
SEAT      03C 115 562
SEAT      03C 115 577A
SKODA      03C 115 403E
SKODA      03C 115 403F
SKODA      03C 115 562
SKODA      03C 115 577A
VOLKSWAGEN      03C 115 403E
VOLKSWAGEN      03C 115 403F
VOLKSWAGEN      03C 115 562
VOLKSWAGEN      03C 115 577A

Zastosowanie Filtr oleju 110 053 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 110 053 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.