Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 205 218 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 TOPRAN

205 218 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TOPRAN
topran 205 218
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218
205 218
topran 205 218 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 topran
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 topran
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 topran
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 topran
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

205 218

producent:

TOPRAN

Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Długość [mm] 231
Gwint zewn. 1 [mm] M 12 x 1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M 14 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: OPEL OMEGA B 2.0-3.2 03.94-07.03
numery OEM:
OPEL      03 22 004
OPEL      03 22 179
OPEL      03 22 199
OPEL      03 24 059
OPEL      03 24 154
OPEL      3 22 004
OPEL      3 22 179
OPEL      3 22 199
OPEL      3 24 059
OPEL      3 24 154
VAUXHALL      09193098
VAUXHALL      90473811
VAUXHALL      90510653
VAUXHALL      93169282
VAUXHALL      93169284

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 205 218 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.