Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat TEMPRA S.W. (159_) 1.8 i.e. (159.AZ) (1993.09-1996.08) 90km » L24106 monroe
wybrany samochód: 
Fiat Tempra S.w. (159_) 1.8 I.e. (159.az) (1993.09-1996.08) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24106 MONROE

L24106 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L24106
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24106
L24106
monroe L24106 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24106 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24106 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L24106

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,600
Wymagana ilość1
Gwint zewn. [mm]14x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]32
Szerokość opakowania [cm]8
Wysokość opakowania [cm]7,5
nr EAN5412096303555

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24106 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: OPEL OMEGA B 2.0-3.2 03.94-07.03
numery OEM:
OPEL      3 22 179
OPEL      3 24 059
OPEL      3 24 154
OPEL      90473811
OPEL      90498475
OPEL      90510653
OPEL      93169282
VAUXHALL      90473811
VAUXHALL      90510653

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24106 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24106 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.