Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 300 923 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 300 923 TOPRAN

300 923 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
43.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1555, 6PK 1553, 6PK 1554, 6PK 1555, 6PK 1556, 6PK 1557

numer części:

300 923

producent:

TOPRAN

Długość [mm] 1555
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 300 923 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1555) pasuje do: VOLVO S60 II, S80 II, V40, V60 I, V70 III; BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38), Z3 (E36); FORD C-MAX II, ESCORT V, ESCORT VI, FIESTA III 1.6-4.4 04.85-
numery OEM:
BMW      1128 1 427 250
BMW      1128 1 437 368
BMW      1128 1 437 929
BMW      1128 1 703 561
BMW      1128 1 726 689
FORD      1 011 691
FORD      1 700 744
FORD      1 760 373
FORD      7 008 652
FORD      88WX6C301C1B
FORD      948F6C301DA
FORD      BM5Q6C301AB
FORD      BM5Q6C301DA
FORD      EJ6K1555
RENAULT      7700 271 648
RENAULT      7701 064 329
VOLVO      31330157
VOLKSWAGEN      03L 903 137AC
VOLKSWAGEN      03L 903 137H
VOLKSWAGEN      03L 903 137L

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 300 923 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.