Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 400 657 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 400 657 TOPRAN

400 657 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
topran 400 657
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 400 657
400 657
topran 400 657 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

400 657

producent:

TOPRAN

Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Strona zabudowy zewnętrzny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 73

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 400 657 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: MERCEDES V (638/2), VITO (W638) 2.0-2.8 02.96-07.03
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      638 460 00 48
MERCEDES-BENZ      A638 460 00 48

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 400 657 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 400 657 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.