Piątek 09.05 infolinia czynna do 11:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi LANCER VII (CS_A, CT_A) EVO VIII - FQ-320 (CT9A) (2004.04-2006.08) 331km » G1-617 optimal
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Vii (cs_a, Ct_a) Evo Viii - Fq-320 (ct9a) (2004.04-2006.08) 331km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-617 OPTIMAL

G1-617 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-617

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-617

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]73
Wymagana ilość2
Wymiar stożka [mm]17
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185024938

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-617 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-617 MERCEDES VITO 95>
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6384600048
MERCEDES-BENZ      A6384600048

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-617 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.