Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 30228/1 original imperium

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 30228/1 ORIGINAL IMPERIUM

30228/1 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

30228/1

Masa [g] 54
Strona zabudowy Oś przednia
Specyfikacja INA bearing
nr EAN 8033989186030

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 30228/1 ORIGINAL IMPERIUM

Łożysko kolumny Mc Phersona przód L/P pasuje do: VOLVO 340-360; AUDI 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, COUPE B2, COUPE B3; MG MAESTRO, MONTEGO; ROVER MAESTRO, MONTEGO 0.8-2.8 05.72-10.02
numery OEM:
AUDI      191412249
AUDI      377412335A
AUDI      823412249
AUDI      883412249
AUDI      SE021156017A
MG      ADU4620
ROVER      ADU4620
SEAT      191412249
SEAT      377412335A
SEAT      823412249
SEAT      883412249
SEAT      SE021156017A
SKODA      191412249
SKODA      377412335A
SKODA      823412249
SKODA      883412249
SKODA      SE021156017A
VOLVO      3266405
VOLKSWAGEN      191412249
VOLKSWAGEN      377412335A
VOLKSWAGEN      823412249
VOLKSWAGEN      883412249
VOLKSWAGEN      SE021156017A

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 30228/1 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 30228/1 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).