Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-051A alco

Filtr oleju MD-051A ALCO

MD-051A Filtr oleju ALCO
20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-051A

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 114,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,3
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 26,0
nr EAN 5294511100488

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-051A ALCO

FILTR OLEJU DB M115 W115/123
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0001800009
MERCEDES-BENZ      0001844302
MERCEDES-BENZ      0001844325
MERCEDES-BENZ      0001848101
MERCEDES-BENZ      0001848301

Zastosowanie Filtr oleju MD-051A ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-051A ALCO:

2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2020-02-09
 5/5
OK
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
ok
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.