Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volvo B10 B10 (1978-2003) 356km » SP-892 alco
wybrany samochód: 
Volvo B10 B10 (1978-2003) 356km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju SP-892 ALCO

SP-892 Filtr oleju ALCO
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-892

producent:

ALCO

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wysokość [mm]84,3
Średnica zewnętrzna 1 [mm]78,5
Rozmiar gwintu 13/4-16UNF
nr EAN5294512100869

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-892 ALCO

FILTR OLEJU FORD 1,3-1,6
numery OEM:
FORD      5005572
FORD      5005573
FORD      6066095
FORD      6066096
FORD      79AX6714CA
FORD      81SM6714A2A
FORD      81SM7614A3A
FORD      A790X6714BA
FORD      A790X6714CA
TALBOT      75221624
zamienniki:
W 712/2
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH

Zastosowanie Filtr oleju SP-892 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-892 ALCO:

Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.