Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Lada GRANTA Kombi (2194_) 1.6 (21941) (2018.08-???) 87km » 24.2531-5004.3 ate
wybrany samochód: 
Lada Granta Kombi (2194_) 1.6 (21941) (2018.08-???) 87km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2531-5004.3 ATE

329.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

090011

numer części:

24.2531-5004.3

producent:

ATE

Status produktu: Normalny
Średnica wewnętrzna [mm]31
MateriałAluminium

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2531-5004.3 ATE

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: AUDI A1, A3, Q3, TT; FORD GALAXY I; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON 1.4-Electric 03.95-
numery OEM:
FORD      1121672
FORD      1203922
FORD      1214516
FORD      2M21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AB
SEAT      02M 141 671
SEAT      02M 141 671 A
SEAT      02M 141 671 B
SEAT      0A5 141 671
SEAT      0A5 141 671 A
SEAT      0A5 141 671 E
SEAT      0A5 141 671 F
SKODA      02M 141 671
SKODA      02M 141 671 A
SKODA      02M 141 671 B
SKODA      0A5 141 671
SKODA      0A5 141 671 A
SKODA      0A5 141 671 E
SKODA      0A5 141 671 F
VAG      02M 141 671
VAG      02M 141 671 A
VAG      02M 141 671 B
VAG      0A5 141 671
VAG      0A5 141 671 A
VAG      0A5 141 671 E
VAG      0A5 141 671 F

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2531-5004.3 ATE w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Brand ATE należy do koncenru Continental Teves, który jest jednym z większych dostawców części samochodowych na świecie. Firma powstała w roku 1906 i do czasów obecnych, ugruntowała sobie pozycję jako dostawca układów hamulcowych na pierwszy montaż oraz na rynek niezależny.

ATE specjalizuje się w częściach układu hamulcowego, takich jak: tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, bębny, szczęki, cylinderki hamulcowe i pompy hamulcowe. Jest innowatorem takich rozwiązań jak podwójna pompa hamulcowa, zasilającą hamulce przedniej i tylnej osi pojazdu.