Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 0 124 325 013 bosch

Alternator 0 124 325 013 BOSCH

0 124 325 013 Alternator BOSCH
bosch 0 124 325 013
Alternator 0 124 325 013
0 124 325 013
bosch 0 124 325 013 Alternator
 

    Ocena:
numery handlowe:

KCB1 (>) 14V 90A

numer części:

0 124 325 013

producent:

BOSCH

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Rodzaj mocowania Podwójna dźwignia obrotowa
Rodzaj alternatora nie zawiera pompy próżniowej
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Koła pasowe z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Liczba rowków 6
Ø koła pasowego [mm] 50
Długość [mm] 185
zalecane rozszerzenie naprawy Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
nr EAN 3165143138977

skład zestawu:
1 120 905 534 Łożysko pierścienia ślizgowego, alternator
F 00M 120 104 Stojan, alternator
F 00M 121 636 Wirnik, alternator
F 00M 123 244 Prostownik, alternator
F 00M 196 012 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
F 00M 990 405 Łożysko pierścienia ślizgowego, alternator
F 00M 990 410 Łożysko główne, alternator
F 00M 991 359 Koło pasowe, alternator
F 00M A45 300 Regulator napięcia
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 0 124 325 013 BOSCH

Alternator (14V, 90A) SEAT ALHAMBRA, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, INCA; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I 1.0-2.0 07.90-
numery OEM:
DAF      1516485R
SEAT      037 903 025 M
SEAT      037 903 025 T
SEAT      047 903 015 H
SKODA      037 903 025 M
SKODA      037 903 025 T
SKODA      047 903 015 H
VOLKSWAGEN      037 903 025 M
VOLKSWAGEN      037 903 025 T
VOLKSWAGEN      038 903 018 A
VOLKSWAGEN      038 903 018 R
VOLKSWAGEN      038 903 018 RX
VOLKSWAGEN      047 903 015 H

Zastosowanie Alternator 0 124 325 013 BOSCH w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.

Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.