Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze zintegrowanym czujnikiem zużycia | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zamkiem | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 1 987 474 028 | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 21179 | |
Grubość [mm] | 17 | |
Szerokość [mm] | 71,2 | |
Wysokość [mm] | 60,6 | |
System hamulcowy | ATE | |
nr EAN | 4047024045330 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 461 130 BOSCH
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
425090, 425164, 425321, 95569340, 95619549, 95619550, 95619601, 95619602, 95619603, 95646300, 95647611, 95650935, 95650936, 95650937, 95658617, 95658938
425090, 425164, 425321, 95619550, 95646300, 95647611, 95650935, 95650936, 95650937, 95658617
CITROËN | 4250 90 | |
CITROËN | 4251 64 | |
CITROËN | 4253 21 | |
CITROËN | 95 569 340 | |
CITROËN | 95 619 549 | |
CITROËN | 95 619 550 | |
CITROËN | 95 619 601 | |
CITROËN | 95 619 602 | |
CITROËN | 95 619 603 | |
CITROËN | 95 646 300 | |
CITROËN | 95 647 611 | |
CITROËN | 95 650 935 | |
CITROËN | 95 650 936 | |
CITROËN | 95 650 937 | |
CITROËN | 95 658 617 | |
CITROËN | 95 658 938 | |
PEUGEOT | 4250 90 | |
PEUGEOT | 4251 64 | |
PEUGEOT | 4253 21 | |
PEUGEOT | 95 619 550 | |
PEUGEOT | 95 646 300 | |
PEUGEOT | 95 647 611 | |
PEUGEOT | 95 650 935 | |
PEUGEOT | 95 650 936 | |
PEUGEOT | 95 650 937 | |
PEUGEOT | 95 658 617 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 461 130 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 461 130 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.