Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wysokość [mm] | 65 |
Wymiar gwintu | M 20 x 1,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 78 |
Średnica 1 [mm] | 62,5 |
Średnica 2 [mm] | 76000 |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 2,5 |
nr EAN | 4047024287129 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju F 026 407 022 BOSCH
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback
CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe
8200274858, 8200768927, 8200867980
1520800QAF, 15208AW300, 1520800Q0D, 1520800Q0G
8200768927, 8200867980
4415442, 4434962, 93181255, 93198441
1651084A10000, 1651084A11000, 1651084A12000, 1651084A10, 1651084A11, 1651084A12, 1651067JG0, 1651067JG0000
15400RZ0G01
2811800310, A2811800310
FIAT | 504091563 | |
GMC | 93181255 | |
HONDA | 15400-RZ0-G01 | |
MERCEDES-BENZ | 281 180 03 10 | |
MERCEDES-BENZ | A 281 180 03 10 | |
NISSAN | 15208 00QAF | |
NISSAN | 15208 AW300 | |
NISSAN | 1520800Q0D | |
NISSAN | 1520800Q0G | |
OPEL | 4415442 | |
OPEL | 4434962 | |
OPEL | 93181255 | |
OPEL | 93198441 | |
RENAULT | 82 00 274 858 | |
RENAULT | 82 00 768 927 | |
RENAULT | 82 00 867 980 | |
SUZUKI | 16510 84A10 000 | |
SUZUKI | 16510 84A11 000 | |
SUZUKI | 16510 84A12 000 | |
SUZUKI | 16510-84A10 | |
SUZUKI | 16510-84A11 | |
SUZUKI | 16510-84A12 | |
SUZUKI | 1651067JG0 | |
SUZUKI | 1651067JG0000 | |
VAUXHALL | 93181255 | |
DACIA | 82 00 768 927 | |
DACIA | 82 00 867 980 | |
SMART | 2811800310 | |
SMART | A2811800310 |
Zastosowanie Filtr oleju F 026 407 022 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju F 026 407 022 BOSCH:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.