Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » sterowanie silnikiem Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) » koło pasowe Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP)

koło pasowe do FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP)

wybierz typ samochodu FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Ilość żeber 5
Parametr 5PK+6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 2,59
nr EAN 3358960613240
Szerokość [mm] 59,5
Średnica wewnętrzna [mm] 26,5
średnica zewnętrzna [mm] 140,55
Ciężar [kg] 2,67
Ilość żeber 10
Parametr 5PK + 6PK
dla numeru OE 5 227 821
nr EAN 4054224036389
Ilość żeber 9
Masa [g] 2841
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 145
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 26,4
Szerokość 1 [mm] 58,3
nr EAN 8042942524550
Średnica [mm] 132,5
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
dla numeru OE 5227821
nr EAN 3660872445506
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Materiał Guma / metal
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków 1 5
Liczba rowków 2 6
Ciężar [kg] 2,454
nr EAN 4046001750755
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.