Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A4 B6 kabriolet (8H7) 3.0 (2002.04-2005.12) 220km » 2156068 sasic
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 Kabriolet (8h7) 3.0 (2002.04-2005.12) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156068 SASIC

2156068 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156068
Koło pasowe, wał korbowy 2156068
240.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156068

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]132,5
Ilość żeber6
Ilość żeber5
dla numeru OE5227821
nr EAN3660872445506

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156068 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, 6) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FOCUS I/KOMBI 1.8-2.0LPG 04.99-12.12
numery OEM:
FORD      1251672
FORD      1332899
FORD      1355517
FORD      1366109
FORD      1571899
FORD      5227821
VOLVO      30757386
VOLVO      31258384
VOLVO      31375452
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156068 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.