Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford TRANSIT Autobus (V_ _) 1.6 (VAS, VLS, VZS) (1977.12-1986.10) 65km » 304 955 topran
wybrany samochód: 
Ford Transit Autobus (v_ _) 1.6 (vas, Vls, Vzs) (1977.12-1986.10) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 304 955 TOPRAN

304 955 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 304 955
Koło pasowe, wał korbowy 304 955
304 955
topran 304 955 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 304 955 topran
Koło pasowe, wał korbowy 304 955 topran
147.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

304 955

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
MateriałGuma / metal
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków 15
Liczba rowków 26

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 304 955 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, 6) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.8-2.0LPG 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1 251 672
FORD      1 332 899
FORD      1 355 517
FORD      1 366 109
FORD      1 571 899
FORD      4M5E6316JA
FORD      4M5G6316FB
FORD      4M5G6316FC
FORD      4M5G6316GA
FORD      4M5G6316GB
FORD      4M5G6316HA
FORD      5 227 821
VOLVO      30757386
VOLVO      31258384
VOLVO      31375452
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 304 955 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.