Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12,3 |
Długość [mm] | 135 |
nr EAN | 8717109352610 |
Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 291 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109634105 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
parzyste numery artykułów | 840 0823 10 |
nr EAN | 4014870427429 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
parzyste numery artykułów | 840 0822 10 |
nr EAN | 4014870433185 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
parzyste numery artykułów | 25324 02 |
nr EAN | 5901619504086 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
parzyste numery artykułów | 25323 02 |
nr EAN | 5901619504093 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 136 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
parzyste numery artykułów | 816 020 0001 |
nr EAN | 4040074408100 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 136 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
parzyste numery artykułów | 816 020 0020 |
nr EAN | 4040074410813 |
parzyste numery artykułów | 5033668 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Wymiar gwintu | 14x1,5 |
nr EAN | 5703858790141 |
parzyste numery artykułów | 5033667 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Wymiar gwintu | 14x1,5 |
nr EAN | 5703858790158 |
Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
Długość [mm] | 285 |
nr EAN | 5703858899523 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025