Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » układ kierowniczy Mazda MX-5 II (NB) » końcówki drążków kierowniczych Mazda MX-5 II (NB)

końcówki drążków kierowniczych do MAZDA MX-5 II (NB)

wybierz typ samochodu MAZDA MX-5 II (NB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM12X1.25 RHT
Wymiar stożka [mm] 13,2
Długość [mm] 113
nr EAN 8717109321333
Długość [mm] 110
Szerokość [mm] 40
Wysokość [mm] 70
nr EAN 5012759286814
Długość [mm] 320
Szerokość [mm] 36
Wysokość [mm] 36
nr EAN 5012759378083
Długość [mm] 114
Grubość [mm] 65,0
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Rozmiar klucza 19
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,38
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4027816424581
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Rozmiar gwintu 1 M16x1,0
Rozmiar gwintu 2 M12x1,25
Długość [mm] 285
parzyste numery artykułów 34511 01
nr EAN 4047437351387
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Gwint zewn. [mm] M12x1,25
Gwint wewnętrzny [mm] M12x1,25
nr EAN 4047437354654
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 100
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M12x1,25
nr EAN 4040074484050
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 15,1
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 113
Rozmiar gwintu 1 M12X1.25
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 13
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197251148
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 320,5
Średnica 1 [mm] 13
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M16X1
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
parzyste numery artykułów MD-AX-2701
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197331567
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 319
Średnica 1 [mm] 13
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M16X1
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
parzyste numery artykułów MD-AX-2700
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197331574
Wymiar gwintu 12x1,25
nr EAN 5703858896508
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/8
Wymiar gwintu FM12X1,25R
Wymiar stożka [mm] 13,2
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,25R
nr EAN 5413978162307
Długość [mm] 94
Wymiar gwintu M12 x 1,25
Rozmiar gwintu 1 M12 x 1,25
parzyste numery artykułów VKDY 814002
nr EAN 7316579302111
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.