Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » układ kierowniczy Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) » końcówki drążków kierowniczych Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL)

końcówki drążków kierowniczych do AUDI A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm]221
Wymiar stożka [mm]17
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
sparowany numer artykułu840 1449 10
Długość [mm]221
Wymiar stożka [mm]17
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
sparowany numer artykułu840 1448 10
parzyste numery artykułów 108891
Długość [mm] 222
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,86
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224088906
parzyste numery artykułów 108890
Długość [mm] 222
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,86
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224088913
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
parzyste numery artykułów 39079 01
nr EAN 4047437474260
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
parzyste numery artykułów 39078 01
nr EAN 4047437474284
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Długość [mm] 213
Długość całkowita [mm] 249
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
nr EAN 4047437470842
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 219
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 116 020 0051/HD
nr EAN 4040074252185
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 219
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 116 020 0050/HD
nr EAN 4040074252192
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 235
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16X1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074280836
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Długość [mm] 236
nr EAN 5703858971564
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]235
Rodzaj gwintuz gwintem zewnętrznym
Wersja wzmocniona
Rozmiar gwintu 1M16x1,5
Rozmiar gwintu 2M16X1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M16x1,5
Długość [mm] 235
Ciężar [kg] 0,42
nr EAN 8435130367150
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.