Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 201 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X2 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 | |
parzyste numery artykułów | 18-16 020 0007 | |
nr EAN | 4040074257050 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 201 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x2 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
parzyste numery artykułów | 18-16 020 0006 | |
nr EAN | 4040074257043 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 201 | |
Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 | |
nr EAN | 4040074280843 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | |
nr EAN | 4060426388539 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
nr EAN | 4060426390303 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
nr EAN | 4060426390310 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 204 | |
Tylko w połączeniu z | NUT | |
nr EAN | 5413978268221 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 202 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 15,2 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X2R | |
parzyste numery artykułów | 27133 | |
nr EAN | 5413978268238 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 202 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 15,2 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X2R | |
parzyste numery artykułów | 27132 | |
nr EAN | 5413978268245 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024