Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM12X1.25 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12,3 |
Długość [mm] | 73 |
nr EAN | 8717109493702 |
Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 310 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.25 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.0 RHT |
nr EAN | 8717109682878 |
Długość [mm] | 89 |
Szerokość [mm] | 36 |
Wysokość [mm] | 76 |
nr EAN | 5012759467121 |
Wymiar stożka [mm] | 12,3 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 |
nr EAN | 4014870433796 |
Długość [mm] | 90 |
Grubość [mm] | 70,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 |
Rozmiar klucza | 17 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,3 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816413356 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość całkowita [mm] | 88 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 12x1,25 |
Długość gwintu [mm] | 42 |
Wysokość zabudowy | 72,5 |
Średnica zabudowy [mm] | 12,5 |
Gwint zewn. [mm] | 10x1,5 |
nr EAN | 8033001499650 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm] | 310 |
Wymiar gwintu | M 16 X 1 |
Rozmiar gwintu 1 | M 12 X 1,25 |
nr EAN | 8052553219950 |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
Zbieżność stożka | 1/6 |
Wymiar gwintu | FM12X1.25R |
Długość [mm] | 71 |
Strona zabudowy | z prawej |
Strona zabudowy | z lewej |
nr EAN | 5902473024017 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 72 |
Wysokość [mm] | 78 |
Ciężar [kg] | 0,32 |
Wymiar stożka [mm] | 15,6 |
Kształt | prosty |
Materiał | Stal |
Długość 2 [mm] | 20 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.25 |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.5 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Numer seryjny | K4314231 |
nr EAN | 5901159304832 |
Długość [mm] | 90 |
Grubość [mm] | 70,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 |
Rozmiar klucza | 17 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,3 |
nr EAN | 5902659782427 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
Długość przegub osiowy [mm] | 310 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 73 |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074538616 |
Długość [mm] | 310 |
Ciężar [kg] | 0,570 |
Wymagana ilość | 2 |
Wymiar gwintu | M12x1,25/M16x1 |
Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
Długość opakowania [cm] | 43,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 7,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 4 |
nr EAN | 5412096487040 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 70,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.25 |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 12,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 9 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 4044197266906 |
Wymiar gwintu | 12x1,25 |
nr EAN | 5703858877736 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
Długość [mm] | 310 |
nr EAN | 5703858920456 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm] | 90 |
Wymiar gwintu | M12x1.25 |
Rozmiar klucza | 17 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
nr EAN | 8435130347374 |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
Zbieżność stożka | 1/6 |
Długość [mm] | 70,5 |
Wymiar gwintu | FM12X1,25R |
Wymiar stożka [mm] | 12,3 |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
nr EAN | 5413978197750 |
Długość [mm] | 90 |
Grubość [mm] | 70,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 |
Rozmiar klucza | 17 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,3 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4044688413352 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
Gwint zewn. [mm] | M 10 x 1,5 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M 12 x 1,25 |
Długość [mm] | 72 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025