
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1,5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 14,6 |
| Długość [mm] | 75 |
| nr EAN | 8717109321487 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| nr EAN | 3358960635372 |

| Długość [mm] | 92 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 70 |
| nr EAN | 5012759142943 |

| Wymiar stożka [mm] | 14,7 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,50 |
| nr EAN | 4014870437497 |

| Długość [mm] | 73 |
| Grubość [mm] | 75,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 24,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 21,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 38,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 23,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Kolor | szary |
| Kolor | czarny |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,620 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816091158 |

| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | FM12X1.25R |
| Długość [mm] | 73 |
| nr EAN | 5902473021481 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | 4311250 |
| nr EAN | 5901159096768 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| nr EAN | 4047437008953 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| nr EAN | 5907558560299 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 72 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 4040074060612 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 75 |
| Długość 2 [mm] | 21 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874757011 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,5 |
| nr EAN | 5703858600426 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 73 |
| Wymiar gwintu | M12 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 73 |
| Wymiar gwintu | FM12X1,25R |
| Wymiar stożka [mm] | 14,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| nr EAN | 5413978122844 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 318037 |
| nr EAN | 7316577896384 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 72 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,5 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| nr EAN | 3322937905966 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025