Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B906) 519 CDI / BlueTEC 4x4 (906.153, 906.155, 906.253,... (2009.03-???) 190km » 5034731 nk
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 5-t Platforma / Podwozie (b906) 519 Cdi / Bluetec 4x4 (906.153, 906.155, 906.253,... (2009.03-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034731 NK

5034731 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
31.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Piątek
:3 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

5034731

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5034730
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu16x1,5
nr EAN5703858466114
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034731 NK

KOĐC. DR. KIER. VW A100 PR
numery OEM:
AUDI      443 419 812 B
AUDI      443 419 812 D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034731 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.