Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 265 |
Długość [mm] | 185 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
Wymiar stożka [mm] | 14,2 |
sparowany numer artykułu | 840 1460 10 |
Długość [mm] | 185 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
Wymiar stożka [mm] | 14,2 |
sparowany numer artykułu | 840 1459 10 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 242,5 | |
nr EAN | 4047437507548 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Wymiar gwintu | M12x1,2 ausssen | |
parzyste numery artykułów | 42169 01 | |
nr EAN | 4047437506541 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Wymiar gwintu | M12x1,25 aussen | |
parzyste numery artykułów | 42168 01 | |
nr EAN | 4047437506565 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 264 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
nr EAN | 4040074284346 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 185 | |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 11-16 020 0042/HD | |
nr EAN | 4040074285640 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 265 | |
Tylko w połączeniu z | NUT | |
nr EAN | 5413978270415 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | 1/5 | |
Długość [mm] | 185 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 14,2 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R | |
parzyste numery artykułów | 54139 | |
nr EAN | 5413978270453 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/5 | |
Długość [mm] | 185 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 14,2 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R | |
parzyste numery artykułów | 54138 | |
nr EAN | 5413978270460 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025