Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Renault 19 I (B/C53_) » łożysko i piasta koła Renault 19 I (B/C53_) » łożysko koła Renault 19 I (B/C53_)

łożysko koła do RENAULT 19 I (B/C53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 I (B/C53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 21
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 121
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 21
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 121
Wymiar gwintu M12x1,5
Strona zabudowy Oś przednia
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 175
Masa [g] 502
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520333904
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 705
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520495084
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 175
Masa [g] 530
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520323233
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Średnica bębna hamulcowego 203,3
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 50,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 234
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 76
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 204,5
Średnica otworu centrującego [mm] 52,2
Ciężar [kg] 5,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 26,3
Szerokość opakowania [cm] 25,9
Wysokość opakowania [cm] 11,1
Techniczny numer informacyjny 98100 0197 0 1
nr EAN 4019722207808
średnica zewnętrzna [mm] 238
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20,1
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 17,7
Wysokość [mm] 41,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ciężar [kg] 3,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 27
Szerokość opakowania [cm] 25,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0362 0 1 PRO
nr EAN 4019722308628
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: