Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi 100 C4 Avant (4A5) » łożysko i piasta koła Audi 100 C4 Avant (4A5) » łożysko koła Audi 100 C4 Avant (4A5)

łożysko koła do AUDI 100 C4 Avant (4A5)

wybierz typ samochodu AUDI 100 C4 Avant (4A5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 37
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 38
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Drążek / rozpórka Popychacz
średnica zewnętrzna [mm] 130,8
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 288
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 15
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 13
Wysokość [mm] 46,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 6,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 53925PRO
nr EAN 4082300367447
średnica zewnętrzna [mm] 245
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 63,7
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 3,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 53924PRO
nr EAN 4082300367461
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 245
Minimalna grubość [mm] 8
Ilość otworów 5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Wysokość [mm] 64
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Średnica wewnętrzna [mm] 135,5
otwór Ø [mm] 15,4
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 15
Typ tarczy hamulcowej pełny
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 288
Ilość otworów 5
Minimalna grubość [mm] 13
średnica piasty koła [mm] 68
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5908242692272
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100180
nr EAN 5901159159333
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 288
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 14,9
Wysokość [mm] 46,2
Średnica otworu centrującego [mm] 68,0
Numer seryjny 6040120
średnica zewnętrzna [mm] 288,0
nr EAN 5901159015448
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 245
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,0
Wysokość [mm] 63,7
Średnica otworu centrującego [mm] 68,2
Numer seryjny 6050110
średnica zewnętrzna [mm] 245,0
nr EAN 5901159017305
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Wymiar gwintu M16x1,5x77
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074133538
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Wymiar gwintu M16x1,5x77
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074112243
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0037
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074074336
średnica zewnętrzna [mm] 245
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 63,7
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 3,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 0575 0 1 PRO
nr EAN 4019722300929
Felga, ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
średnica zewnętrzna [mm] 130,8
Ilość otworów 5
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
Ilość zębów 38
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ciężar [kg] 1,7619
nr EAN 4046001306198
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: