Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Kia K2900 » łożysko i piasta koła Kia K2900 » łożysko koła Kia K2900

łożysko koła do KIA K2900

wybierz typ samochodu KIA K2900:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 258
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 8,9
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 7,3
Wysokość [mm] 55,3
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 3,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 52105PRO
nr EAN 4082300365627
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 8435398504168
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 9435398505256
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 5908242693477
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101020
nr EAN 5901159159760
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101030
nr EAN 5901159159777
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11,0
Wysokość [mm] 46,0
Średnica otworu centrującego [mm] 67,0
Numer seryjny 6041050
średnica zewnętrzna [mm] 262,0
nr EAN 5901159015707
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 258
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9,0
Wysokość [mm] 55,4
Średnica otworu centrującego [mm] 67,1
Numer seryjny 6051010
średnica zewnętrzna [mm] 258,0
nr EAN 5901159017404
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 258
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9,0
Wysokość [mm] 55,4
Średnica otworu centrującego [mm] 67,0
Numer seryjny 6051020
średnica zewnętrzna [mm] 258,0
nr EAN 5901159017411
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 262
Wysokość [mm] 45,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Minimalna grubość [mm] 9
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074136218
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
Wysokość [mm] 39
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074036341
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 40
Wysokość 1 [mm] 17
Wysokość 2 [mm] 15
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074032817
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Średnica wewnętrzna [mm] 17,5
średnica zewnętrzna [mm] 40
Wysokość [mm] 15
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285534
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0041
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0047
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0048
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0023
alternatywny zestaw naprawczy 614 750 0009
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 59
Wysokość [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074047347
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 258
Wysokość [mm] 55,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9
Minimalna grubość [mm] 7,3
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,8
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074200216
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 170
Masa [g] 945
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Szerokość 1 [mm] 39
nr EAN 3413520321819
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Masa [g] 1232
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Szerokość 1 [mm] 39
nr EAN 3413520377595
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Masa [g] 325
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,878
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 59,131
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,462
Szerokość 1 [mm] 13,843
Szerokość 2 [mm] 15,875
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 31,75
nr EAN 3413520321826
średnica zewnętrzna [mm] 258
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 8,9
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 7,3
Wysokość [mm] 55,3
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Średnica wewnętrzna [mm] 164,1
Ciężar [kg] 3,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 0320 0 1 PRO
nr EAN 4019722308666
średnica zewnętrzna [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 45,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 3,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 11,5
Techniczny numer informacyjny 98200 0274 0 1 PRO
nr EAN 4019722308703
Strona zabudowy Oś przednia
Felga, ilość otworów 5
Wysokość [mm] 45,5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Minimalna grubość [mm] 9
średnica zewnętrzna [mm] 262
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Wysokość piasty tarczy hamulcowej [mm] 34
nr EAN 4046001169564
Wysokość piasty tarczy hamulcowej [mm] 46,4
Strona zabudowy Oś tylna
Felga, ilość otworów 5
Wysokość [mm] 55,5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9
Minimalna grubość [mm] 7,3
średnica zewnętrzna [mm] 258
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
nr EAN 4046001169595
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: