Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Kia K8 (GL3) » łożysko i piasta koła Kia K8 (GL3) » łożysko koła Kia K8 (GL3)

łożysko koła do KIA K8 (GL3)

wybierz typ samochodu KIA K8 (GL3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Ilość otworów 37,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340983
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Ilość otworów 25,00
Szerokość [mm] 48,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341935
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 37
Ilość zębów, pierścień ABS 48
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 48
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 48
średnica zewnętrzna [mm] 260
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 44
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ciężar [kg] 5,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 55399PRO
nr EAN 4082300475968
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Średnica bębna hamulcowego 203,3
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 50,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 234
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 76
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 204,5
Średnica otworu centrującego [mm] 52
Ciężar [kg] 5,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 61268
nr EAN 4082300390537
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 260
Minimalna grubość [mm] 20
Ilość otworów 4
Dostępne MAPP-Code 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Wysokość [mm] 44
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Średnica wewnętrzna [mm] 130
otwór Ø [mm] 12,8
Szerokość [mm] 48
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 55
Numer seryjny K4204002
nr EAN 5901159241939
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 260
Wysokość [mm] 44
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 20
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,8
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074109267
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Masa [g] 670
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521235139
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Masa [g] 600
nr EAN 3413521220876
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 260
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 40
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ciężar [kg] 5,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 2399 0 1 PRO
nr EAN 4019722446368
cena brutto:
370.00 zł
 Kup
Średnica bębna hamulcowego 203,3
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 50,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 234
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 76
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 204
Średnica otworu centrującego [mm] 52
Ciężar [kg] 5,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 26,3
Szerokość opakowania [cm] 25,9
Wysokość opakowania [cm] 11,1
Średnica końcówki wałka [mm] 25
Techniczny numer informacyjny 98100 0450 0 1
nr EAN 4019722502095
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: