Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Rover 400 II (XW) » łożysko i piasta koła Rover 400 II (XW) » łożysko koła Rover 400 II (XW)

łożysko koła do ROVER 400 II (XW)

wybierz typ samochodu ROVER 400 II (XW):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Ilość otworów 40,00
Szerokość [mm] 41,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343472
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 41
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 76
Szerokość 2 [mm] 38
nr EAN 9435398504945
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Wysokość [mm] 48,1
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Numer seryjny K6056620
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 239
nr EAN 5901159018111
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Masa [g] 806
Szerokość 1 [mm] 38
Szerokość 2 [mm] 41
nr EAN 3413520326975
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Średnica bębna hamulcowego 203
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 45,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 243
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 62,5
Wzór otworów/Ilość otworów 04/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 204
Ciężar [kg] 4,4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 26,3
Szerokość opakowania [cm] 25,9
Wysokość opakowania [cm] 8,6
Techniczny numer informacyjny 98100 0176 0 1
nr EAN 4019722195105
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: