Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Renault ESPACE IV (JK0/1_) » łożysko i piasta koła Renault ESPACE IV (JK0/1_) » łożysko koła Renault ESPACE IV (JK0/1_)

łożysko koła do RENAULT ESPACE IV (JK0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT ESPACE IV (JK0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
207.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 0,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787344974
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 88
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 39
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 308
Minimalna grubość [mm] 25,8
Ilość otworów 5
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Wysokość [mm] 47
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
otwór Ø [mm] 15,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 300
Minimalna grubość [mm] 9,5
Ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Wysokość [mm] 85
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Średnica wewnętrzna [mm] 52,3
Wymiar gwintu M14x1,5
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 88
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 5908242693330
Szerokość [mm] 48
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 62
nr EAN 5908242693514
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4105286
nr EAN 5901159231152
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4105007
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 88
Wysokość [mm] 39
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074452721
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 324
Wysokość [mm] 47
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25,4
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074445082
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 308
Wysokość [mm] 47
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25,8
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074206461
cena brutto:
260.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 8645
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 300
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Grubość [mm] 11
Szerokość 1 [mm] 84
Ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Minimalna grubość [mm] 9,5
Średnica punktów mocowania [mm] 14
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Typ tarczy hamulcowej pełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
średnica zewnętrzna [mm] 300
nr EAN 3413520886936
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 1150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520495145
cena brutto:
311.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9,5
Wysokość [mm] 86,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 30
Średnica końcówki wałka [mm] 30
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Ciężar [kg] 8,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1598 0 1 PRO
nr EAN 4019722482915
cena brutto:
216.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 308
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 25,8
Wysokość [mm] 47
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,6
Ciężar [kg] 10,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Techniczny numer informacyjny 98200 1740 0 1 PRO+
nr EAN 4019722494260
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: