Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » paski napędowe Nissan QASHQAI II SUV (J11, J11_) » pasek wieloklinowy Nissan QASHQAI II SUV (J11, J11_) » pasek klinowy wielorowkowy Nissan QASHQAI II SUV (J11, J11_)

pasek klinowy wielorowkowy do NISSAN QASHQAI II SUV (J11, J11_)

wybierz typ samochodu NISSAN QASHQAI II SUV (J11, J11_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1146
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,1
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100495
Ilość żeber 4
Długość [mm] 668
nr EAN 3165141092134
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1145
nr EAN 3165141093285
Ciężar [kg] 0,053
Ilość żeber 4
Długość [mm] 665
nr EAN 4010858530105
Ciężar [kg] 0,103
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1145
nr EAN 4010858544836
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787536676
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505702
Długość [mm] 663
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,045
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287650
Długość [mm] 1145
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,097
Ilość żeber 5
nr EAN 4027816288565
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 668
nr EAN 5414465353963
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1148
nr EAN 5414465355363
Ilość żeber 4
Długość [mm] 668
nr EAN 4005108995636
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1148
nr EAN 4005108893246
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1145
Ilość żeber 5
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 665
Ilość żeber 4
Długość [mm] 665
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074542675
Długość [mm] 1145
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202418
Długość [mm] 668
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396369
Długość [mm] 1145
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396550
Długość [mm] 663
Ciężar [kg] 0,045
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688560087
Długość [mm] 1145
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,097
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688560179
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.