Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Seat TOLEDO I (1L2) 1.8 16V (1991.05-1999.03) 133km » 7015042 kamoka
wybrany samochód: 
Seat Toledo I (1l2) 1.8 16v (1991.05-1999.03) 133km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 5PK1145 7015042 KAMOKA

7015042 PASEK WIELOROWKOWY 5PK1145 KAMOKA
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7015042

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1145
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1145 7015042 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55191970
CHRYSLER      55232449
CHRYSLER      55249821
FIAT      46820379
FIAT      55191970
FIAT      55232449
FIAT      55249821
FIAT      71732350
FIAT      71754648
LANCIA      46820379
LANCIA      55191970
LANCIA      55232449
LANCIA      55249821
LANCIA      71732350
LANCIA      71754648
MG      PQS100940
MITSUBISHI      MB813867
ROVER      GFB 91150
ROVER      GFB91150
ROVER      GMB 51145
ROVER      GMB 51150
ROVER      GMB51145
ROVER      GMB51150
ROVER      PQS 100940
ROVER      PQS100940
FORD USA      1005130
FORD USA      1017592
FORD USA      1039799
FORD USA      1044510
FORD USA      1093816
FORD USA      1535422
FORD USA      1739310
FORD USA      2009266
FORD USA      96FF6C301BE
FORD USA      97FF6C301AC
FORD USA      97FF6C301AD
FORD USA      9S518620BA
FORD USA      BS518620BA
FORD USA      BS518620BB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1145 7015042 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.