Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Ford MONDEO III Turnier (BWY) 2.2 TDCi (2004.09-2007.03) 155km » 7014003 kamoka
wybrany samochód: 
Ford Mondeo Iii Turnier (bwy) 2.2 Tdci (2004.09-2007.03) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK665 7014003 KAMOKA

7014003 PASEK WIELOROWKOWY 4PK665 KAMOKA
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014003

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 665
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK665 7014003 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      46736814
ALFA ROMEO      46809420
ALFA ROMEO      55232447
ALFA ROMEO      71719738
ALFA ROMEO      71769759
CHRYSLER      0071769759
CHRYSLER      46736814
CHRYSLER      71769759
FIAT      46736814
FIAT      46809420
FIAT      55232447
FIAT      71719738
FIAT      71769759
LANCIA      46736814
LANCIA      46809420
LANCIA      55232447
LANCIA      71719738
LANCIA      71769759
MAZDA      ZZS418381
OPEL      1340040
OPEL      95512815
OPEL      95522260
VAUXHALL      95512815
VAUXHALL      95522260
CHEVROLET      25183061
CHEVROLET      25183065
CHEVROLET      96 239 408
CHEVROLET      96239408
CHEVROLET      96570670
DAEWOO      25183061
DAEWOO      25183065
DAEWOO      96239408
DAEWOO      96570670
FORD USA      1535430
FORD USA      1739309
FORD USA      1818385
FORD USA      9S518620AA
FORD USA      DS518620AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK665 7014003 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.