
| Średnica [mm] | 23,8 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zbiornikiem płynu hamulcowego |
| System hamulcowy | ATE |
| Ilość połączeń | 2 |
| Rozmiar gwintu 1 | 1x M10x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | 1x M12x1 |
| Długość 1 [mm] | 21,9 |
| Długość 2 [mm] | 93 |
| Dostępne MAPP-Code | |
| nr EAN | 4006633392518 |

| Średnica tłoka [mm] | 23,81 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Materiał | Aluminium |
| Rozmiar gwintu 1 | M 12 x 1 |
| nr EAN | 4047025318419 |

| Średnica tłoka [mm] | 23,81 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Materiał | Aluminium |
| Rozmiar gwintu 1 | M 10 x 1 |
| nr EAN | 4047025318396 |

| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | ATE |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (1) |
| nr EAN | 8432509636121 |

| Rozmiar gwintu 1 | 10x1 1 off |
| Rozmiar gwintu 2 | 12x1 1off |
| nr EAN | 5012759369753 |

| Wymiar gwintu | 10 x 1 (1) |
| System hamulcowy | ATE |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 8032532031100 |

| Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) |
| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | ATE |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (3) |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| nr EAN | 8032532031124 |

| Materiał | Aluminium |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| System hamulcowy | ATE |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (3) |
| nr EAN | 8032928093101 |

| Materiał | Aluminium |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 23,81 |
| nr EAN | 8032747094150 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025