Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen PASSAT B8 Variant (3G5, CB5) » sterowanie silnikiem Volkswagen PASSAT B8 Variant (3G5, CB5) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Volkswagen PASSAT B8 Variant (3G5, CB5) » zestaw paska rozrządu Volkswagen PASSAT B8 Variant (3G5, CB5)

zestaw paska rozrządu do VOLKSWAGEN PASSAT B8 Variant (3G5, CB5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B8 Variant (3G5, CB5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Jednostkaszt.
EAN4010858996963
Numer katalogowyCT 1168
StanFabrycznie nowy
Liczba zębów145
Szerokość [mm]25
Ciężar [kg]1,3
Długość opakowania [cm]26,5
Szerokość opakowania [cm]16,5
Wysokość opakowania [cm]9,5
Ilość zębów 145
Szerokość [mm] 25
Ciężar [kg] 2,12
dla numeru artykułu A255V
Jednostkaszt.
Artykuł oraz informacja uzupełniającaBez pompy wodnej
EAN5400608459869
Numer katalogowy5678XS
StanFabrycznie nowy
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca załączana pompa wodna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 145
z rolkami 3
nr EAN 4250093485383
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca niezałączana pompa wodna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 145
z rolkami 3
nr EAN 4250093484751
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa olejowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca załączana pompa wodna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba pasków 2
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 1 145
Szerokość 2 [mm] 10
Liczba zębów 2 50
z rolkami 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
alternatywnie 
nr EAN 4250093486625
cena brutto:
305.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 145
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870599492
Ilość zębów 145
Szerokość [mm] 25
Urządzenia napędzane agregat napędzany: 2-gi wałek rozrządu
Liczba pasków 1
z rolkami 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4040074266106
cena brutto:
309.00 zł
 Kup
Ilość zębów 145
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316576877322
Ilość zębów 145
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym stykiem wyłączającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca załączana pompa wodna
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Materiał wirnika pompy wody Tworzywo sztuczne
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316577429971
Ilość zębów 145
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego styku wyłączającego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca niezałączana pompa wodna
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Materiał wirnika pompy wody Metal
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 316577910882
Jednostkaszt.
Ilość zębów145
Szerokość pasa [mm]25
EAN7316579823210
Numer katalogowyVKM 21148
StanFabrycznie nowy
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.