Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota HIACE V Skrzynia (TRH2__, KDH2__, LH2__, GDH2__) » sterowanie silnikiem Toyota HIACE V Skrzynia (TRH2__, KDH2__, LH2__, GDH2__) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Toyota HIACE V Skrzynia (TRH2__, KDH2__, LH2__, GDH2__) » zestaw paska rozrządu Toyota HIACE V Skrzynia (TRH2__, KDH2__, LH2__, GDH2__)

zestaw paska rozrządu do TOYOTA HIACE V Skrzynia (TRH2__, KDH2__, LH2__, GDH2__)

wybierz typ samochodu TOYOTA HIACE V Skrzynia (TRH2__, KDH2__, LH2__, GDH2__) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,62
Ilość zębów 142
Szerokość [mm] 19
nr EAN 4010858791209
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,6
Ilość zębów 120
Szerokość [mm] 18
nr EAN 4010858792169
cena brutto:
286.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 142
Ciężar [kg] 2,014
Szerokość [mm] 19
nr EAN 4010858765842
cena brutto:
355.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981074
cena brutto:
226.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465976377
cena brutto:
292.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 19
Ilość zębów 142
z rolkami 1
nr EAN 4250093480227
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Liczba zębów 1 142
Szerokość 1 [mm] 19,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306593
cena brutto:
262.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Liczba zębów 1 142
Szerokość 1 [mm] 19,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870149079
cena brutto:
308.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość zębów 142
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 19
nr EAN 7316587016833
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.