Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 0116-CDT220 febest

Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-CDT220 FEBEST

0116-CDT220 Podpora trójramienna, wał napędowy FEBEST
febest 0116-CDT220
 

    Ocena:
numer części:

0116-CDT220

producent:

FEBEST

Ciężar [kg] 0,447
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 32
Długość opakowania [cm] 6,5
Szerokość opakowania [cm] 6,5
Wysokość opakowania [cm] 3,5
nr EAN 4056111115078

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-CDT220 FEBEST

numery OEM:
TOYOTA      43030-05060
TOYOTA      43030-05070
TOYOTA      43030-05110
TOYOTA      43040-05040
TOYOTA      43040-05050
TOYOTA      43040-05070
TOYOTA      43410-05280
TOYOTA      43410-05310
TOYOTA      43420-05130
TOYOTA      43420-05140
TOYOTA      43420-05180
TOYOTA      43420-05260
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 0116-CDT220 FEBEST w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.