Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën C5 III (RD_) 1.6 HDi 110 (RD9HL0, RD9HR8, RD9HRA) (2010.07-???) 112km » PH10686 fram
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 1.6 Hdi 110 (rd9hl0, Rd9hr8, Rd9hra) (2010.07-???) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju PH10686 FRAM

PH10686 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH10686

producent:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm]86
Wymiar gwintuM20x1,5
Wysokość [mm]89
nr EAN5022650278207

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH10686 FRAM

numery OEM:
IVECO      J1311033
NISSAN      1520800Q0M
NISSAN      1520800Q0N
RENAULT      8200552603
RENAULT      8200893554
RENAULT      8201059775
RENAULT      8660003021
AC      X4337E

Zastosowanie Filtr oleju PH10686 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH10686 FRAM:

Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.